Forexnews.bg
10-те най-скъпи световни марки за 2013 година ПДФ Печат Е-мейл
Понеделник, 11 Ноември 2013 16:18

top-10-brands-on-socialcam-eef22540ddТехнологичният гигант Apple е най-ценената световна марка. Това показва доклад на компанията Interbrend. Авторите на класацията оценяват бранда на 98.316 млрд. долара, което е ръст с 28% спрямо миналата година. За първи път от 13 години марката Coca-Cola не е на върха, макар да е поскъпнала с 2% - до 79.213 млрд. долара. Производителят на безалкохолни напитки е изпреварен не само от Apple, но и от другия технологичен лидер - Google. Интернет-търсачката се нарежда на второ място в класацията с цена от 93.291 млрд. долара, поскъпвайки с 34%. Най-голямо увеличение на стойността на марката си има Facebook - 43%, което нарежда социалната мрежа на 52-о място от 69-о през 2012 г.

"През определен период от време, някоя компания променя живота ни, не само с продуктите, но и с философията си. Заради това, след 13-годишното присъствие на върха на Coca Cola, Interbrand вече има нов номер 1 - Apple", се казва в увода на публикуваната онлайн класация. Според Джез Фрамптън, глобален изпълнителен директор на Interbrand, докладът за класацията индикира и още нещо - че Apple е заплашена от Samsung и трябва да спре устрема на южнокорейския гигант, като основна цел е да завладее китайския мобилен пазар. Samsung също е в Топ 10 - на осма позиция с оценка от 39.6 млрд. долара.

За поредна година Apple оглави и класацията на списание ''Forbes'' за най-скъпите марки в света. Стойността на марката, изчислена от авторитетното издание, е 104,3 млрд. щатски долара, което е най-малко 2 пъти повече от цената на всяка друга марка, твърдят редакторите на ''Forbes''. За последната година стойността на Apple е нараснала с 20%. На второ място в класацията се подрежда Microsoft, оценена на 56.7 млрд. долара след увеличение с 4% през 2012 година. И тук третото място е за Coca Cola, която е и единствената нетехнологична компания, намерила място в челната петица. Forbes оценява марката Coca Cola на 54,9 млрд. долара, отчитайки поскъпване с 9%

1. Apple
Стойност на марката: 104,3 млрд. долара
Ръст: +20%

2. Microsoft
Стойност на марката: 56,7 млрд. долара
Ръст: +4%

3. Coca-Cola
Стойност на марката: 54,9 млрд. долара
Ръст: +9%

4. IBM
Стойност на марката: 50,7 млрд. долара
Ръст: +5%

5. Google
Стойност на марката: 47,3 млрд. долара
Ръст: +26%

6. McDonald's
Стойност на марката: 39,4 млрд. долара
Ръст: +5%

7. General Electric
Стойност на марката: 34,2 млрд. долара
Ръст: +2%

8. Intel
Стойност на марката: 30,9 млрд. долара
Ръст: -4%

9. Samsung
Стойност на марката: $29,5 млрд
Ръст: +53%

10. Louis Vuitton
Стойност на марката: $28,4 млрд
Ръст: +16%

 

По материали на 10te.bg